ویژگی های سرشیشه شیر ایده آل

 

از آنجایی که سر شیشه در طی پروسه شیر خوردن تمام مدت در درون دهان نوزاد قرار گرفته است بسیار مهم است که این بخش کاملا” از مواد سالم و مجاز برای کودک تهیه شده باشد و مثلا” BPA در آن بکار نرفته باشد

  • امروزه انواع سیلیکونی بیشترین رضایت و محبوبیت را در پی دارند و تمام کمپانی های معتبر سر شیشه خود را از سیلیکون نرم و شفاف شکل می دهند و این ماده حرف اول و آخر را در این بخش می زند
  • در دسترس بودن سایزهای مختلف سرشیشه بسیار مهم است. کمپانی های معتبر راهنمای سنی را با عدد رو بسته بندی درج می کنند.
  • سرشیشه های فرم شبیه سینه مادر که به آنها نچرال یا طبیعی هم اطلاق میشوند بیشترین محبوبیت را در بین سایر انواع دارند و مادران و کودکان گرایش بیشتری به این مدل بدلیل فراهم آوری امکان تغذیه ترکیبی و شبیه سازی ساختار شکلی سینه مادر نشان می دهند.
  • در اکثر شیشه شیرها سر شیشه مهمترین بخش از پروسه ضد نفخ بودن را به اجرا می گذارد پس عملکرد موثر این بخش منجر به نتیجه گیری مطلوب تر از ویژگی مهم آنتی کولیک می گردد. لازم است که پس از هر نظافت و استریل اسمبل مجدد را با دقت انجام دهید تا همه چیز سرجای خودش فیکس باشند.
  • بدون بو و مزه خاصی باشد تا توسط نوزاد پس زده نشود و به مرور هم بو نگیرد یا کدر نشود که البته این موضوع به نحوه شستشوی مناسب سر شیشه توسط مادر هم مربوط است.
  • عمر مفید بالایی داشته باشد و براحتی پاره نشود البته هرچه سرشیشه نوزاد زودتر تعویض شود بهتر است. قرار نیست سری همراه با بدنه عمر کند بلکه این قطعه چون از جنس سیلیکون بوده انعطاف دارد و در تماس مستقیم با کنش های داخلی دهان بچه هست باید زود به زود جایگزین شود تا همیشه در بهترین فرم باشد. درست مثل یک ماشینی که برخی اجزاء اش بدلیل عملکرد مداوم تر و استهلاک پیش آمده زودتر نیاز به جایگزینی دارند و برخی دیگر دیرتر از آنها.

 

شیشه شیر اولیه ای که خریداری می کنید ، خود سر شیشه دارد و به مرور نیاز به تهیه و جایگزینی سایزهای بالاتر هست که غالبا” کمپانی های معتبر برای شما محصول را در پک های دوتایی ارائه می دهند و حتی پک های چندتایی هم هست که قیمت اقتصادی تری هم دارد.

کشسانی و انعطاف مناسب: همانطور که میدانید ساختار سینه مادر از بافتی بسیار لطیف، نرم و خوش فرم شکل گرفته است و مهمترین هدف سازندگان سرشیشه نوزاد براین است که تا حد ممکن ساخته خود را بدین ساختار شبیه سازند. کودک وقتی سر شیشه شیر در دهان اش است ممکن است آنرا به جهات مختلف بکشد که اگر همراهی اش کند باعث می شود که به دهان گرفتن طبیعی تر انجام شود و جداشدن از دهان که منجر به ورود هوا به گلو و اختلاط آن با شیر و در نهایت ایجاد نفخ می گردد پدید نیاید.

عدم نشت: یک نمونه خوب معمولا” اگر درست سرجایش کیپ شود نباید چکه و نشتی در کار باشد.

جداسازی و سرهمبندی ساده: قرار است هر روز مادر اجزاء شیشه شیر را باز کرده و شستشو و استریل گرداند، پس هر چه این مراحل آسانتر و سریعتر انجام شود برای مادر خوشایندتر است. البته پس از چند روز بعد از استفاده و مشاهده فیلم های آموزشی موجود در اینترنت، می توان بخوبی براین پروسه مسلط گشت.

نکته: هرچه تعویض سرشیشه نوزاد زودتر انجام شود مقبول تر است در این خصوص به کاتالوگ و توصیه کمپانی سازنده مراجعه فرمائید.

غالبا” بدلیل استفاده هر روزه و مداوم در ماه های ابتدایی تولد، تعویض هر ماهه یا نهایتا تا 3ماه را شرکت ها پیشنهاد می دهند تا از نظر بهداشتی اطمینان بیشتری حاصل شود. بخصوص اگر آثاری از صدمه یا ایراد فیزیکی مشاهده شد حتما نسبت به تعویض و جایگزینی با یک مدل سالم اقدام نمائید. خیلی از والدین به عمرمفید بهینه که کارخانه سازنده وسایل سیسمونی برای استفاده از سر شیشه اش در بسته بندی یا کاتالوگ محصول عنوان کرده توجه نمی کنند و ماه های متمادی از یک سر پستونکی برای شیشه استفاده می کنند که اصلا کار بهداشتی و مطمئنی نیست و خدایی نکرده ممکن است برای نوزاد صدمه زننده باشد پس توجه کنید که حتی اگر از نظر ظاهری محصول تان سالم به نظر می رسد اما ماه های مجاز استفاده اش تمام شده نسبت به تعویض اش اقدام فرمائید تا اطمینان از کیفیت شیر دهی برای نوزاد را داشته باشید.

امروزه اکثر شیشه شورهای خوب بازار بخش تمیزکننده سر شیشه را نیز به همراه دارند تا کار مادر را سهل گردانند. در زمینه مهم تر ضد عفونی کردن هم که از دیرباز تا کنون جوشاندن را در دسترس داشته و داریم اما امروزه وسایل جدیدی در معرض انتخاب برای لیست سیسمونی نوزاد قرار گرفته اند شامل دستگاه های الکتریکی استریلازیسیون یا کیسه ها و محفظه های مایکروویوی که می توانند بخوبی و با سرعت بالا سرشیشه ارتودنسی یا هر مدل دیگری را عاری از باکتری ها معمول خانگی بگردانند.

فراموش نکنید که اگر فرآیند پاکسازی و ضد عفونی سرشیشه نوزاد بخوبی صورت نگیرد و عوامل بیماری زا در این قسمت حضور داشته باشند می توانند بسرعت وارد بدن کودک شوند و با بروز بیماری خودنمایی کنند

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *